Loading ...
close
logo

چرا بیلی ایلیش لباس‌های گشاد می‌پوشد؟

چرا بیلی ایلیش لباس‌های گشاد می‌پوشد؟

 

 

بیلی آیلیش برد اکانل متولد ۱۸ دسامبر ۲۰۰۱ ، خواننده و ترانه سرای آمریکایی است. این هنرمند طرفداران زیادی در میان نسل جوان دارد. در کنار صدای بی نظیر، استایل و نحوه پوشش این خواننده نیز همیشه جزو سرتیتر رسانه ها بوده است. در این مقاله از مجله تهران مدا به نکاتی درباره زندگی و پوشش این هنرمند می پردازیم. همراه ما باشید.

بیلی آیلیش برد اکانل متولد ۱۸ دسامبر ۲۰۰۱ ، خواننده و ترانه سرای آمریکایی است. او اولین بار در سال ۲۰۱۶ با آپلود آهنگ «چشمان اقیانوس» در Soundcloud، مورد توجه رسانه­ ها قرار گرفت و این آهنگ بعد از آن توسط Interscope Record که زیرمجموعه Darkroom است، منتشر شد.

افتخارات او شامل پنج جایزه گِرَمی، دو جایزه موسیقی آمریکایی، دو رکورد جهانی گینس و سه جایزه موزیک ویدئو MTV می­باشد. او جوان­ترین و اولین زنی است که در یک سال توانسته در چهار طبقه بندی گِرَمی، به عنوان بهترین هنرمند جدید، بهترین اجرای سال، بهترین آهنگ سال و بهترین آلبوم سال جایزه کسب کند. بیلی در هجدهم دسامبر سال ۲۰۰۱ در لس آنجلس، کالیفرنیا، به دنیا آمد.

 

 

 

خانواده هنرمند

او دختر مگی برد، بازیگر و فیلمنامه نویس، و پاتریک اوکانل، بازیگر سینما است که هر دوی آنها نوازنده موسیقی نیز هستند. ایلیش گفته است که فینیاس، برادر، و مادرش مشوق او در وارد شدن به عرصه موسیقی بودند. والدین آنها این خواهر و برادر را تشویق کردند تا احساسات­شان را بیان کرده و هرچیزی را که می­خواهند کشف کنند، که این کارها شامل حضور در کلاس­های هنری و بازیگری هم می­شد. ایلیش اولین آهنگش «واقعی» خود را در سن یازده سالگی در کلاس ترانه سرایی مادرش، نوشت.

 

آغاز راه ورود به صنعت موسیقی

 

آهنگ در مورد آخرالزمان زامبی­ها است که تحت تاثیر سریال تلویزیونی مردگان متحرک نوشته شده و او از این سریال، خط داستانی و نام قسمت هایی را که به عنوان بخشی از کار، به آهنگ اضافه کرده، را برداشت کرده است. آیلیش در چند امتحان بازیگری هم شرکت کرد، که علاقه ای به آنها نداشت. او در برنامه­ های استعدادیابی اجرا کرد و در سن هشت سالگی به گروه کُر کودکان لس آنجلس پیوست. تا اوایل سال ۲۰۲۰، با والدینش در هایلند پارک، در شمال شرقی لس آنجلس زندگی می کرد. آیلیش اعلام کرده است که مبتلا به بیماری نشانگان تورن و حس آمیزی بوده و در دوره ای نیز دچار افسردگی بوده است. او با گیاه­خواری بزرگ شده و معمولا هم در رسانه های اجتماعی از گیاه­خواری حمایت می­کند.

 

 

 

استایل بیلی ایلیش

بیشتر توجه رسانه ها به آیلیش به خاطر سبک لباس پوشیدن اوست که عمدتا به صورت لباس­های گشاد و بدون شکل می­باشد. او در سال ۲۰۱۷ اعلام کرد که دوست دارد خارج از حاشیه امنش لباس بپوشد تا بتواند توجه همه را به خودش جلب نماید. او تلاش می­کند تا «واقعا با بسیاری از مردم تفاوت داشته باشد» و برخلاف پوشش دیگران، لباس می پوشد. آیلیش گفته بود که هدفش این است که «به یاد ماندنی به نظر برسد و به مردم ثابت کرد که او خیلی بیشتر از آنچه آنها تصور می­کنند، اهمیت دارد» و دوست دارد «به نوعی متحیرکننده باشد و اینگونه مردم بیشتر به او گوش خواهند داد».

او در سال ۲۰۱۹ گفت: «بدین ترتیب، در طول زمان ممکن است به یک چیز تبدیل شوید، به چیزی مانند بیلی آیلیش، یک دختر غیرعادی، عجیب و غریب و وحشتناک، و من دوست ندارم اینگونه باشم. از نظر من این حالت، غیرقابل قبول است. در همان سال، او در یکی از تبلیغات برند کلوین کلاین حضور پیدا کرد، که در آنجا به این موضوع اشاره کرد که او لباس­های گشاد می پوشد تا مانع قضاوت مردم نسبت به اندامش شود، و می گوید:« اینگونه هیچ کس نمی­تواند نظر بدهد که مثلا او کمر باریک و پایین تنه پهنی دارد یا ندارد. هیچکس نمی­تواند از این حرف­ها بزند، چون چیزی در اینباره نمی دانند.

طبق گفته کنت ووماک (نویسنده آمریکایی) در سال ۲۰۱۹، آیلیش با انتشار نخستین آلبومش، ادعایش به عنوان «ملکه برحق الکتروپاپ» را به خطر انداخت و «به شکلی متفاوت به عنوان یک فرد باهوش و الگویی برای نگرانی­های اخیر نوجوانان مطرح می­شود. اما در حقیقت هیچ کدام از اینها نیست.»

 

 

 

 

بیلی ایلیش روی فرش قرمز

بیلی از راه رفتن بر فرش قرمز ها با لباس هایی که تنها یک برند را نمایش میدهند نمی ترسد. در واقع او هر لباسی را تازمانی که گشاد باشد انتخاب میکند و میپوشد.

ایلیش در مصاحبه آگوست ۲۰۱۹ با Vogue استرالیا ، همان موضوعات را تکرار کرد و افزود که نمی خواهد دنیا همه چیز را درباره او بداند.

وی گفت: “من لایه های زیاد در لباس  را دوست دارم. می خواهم مرموز باشم.” “شما نمی دانید چه چیزی در زیر است ، -پس- شما نمی دانید چه چیزی در بالا است.”

مردم در این باره در کامنت ها از او طرفداری کرده و حتی او را تشویق کردند ولی همچنین تاسف خوردند که جامعه باعث شده که دختری جوان همچین حسی را داشته باشد.

 

نگاه طرفداران و رسانه


در کامنت ها آن هایی که استایلی مانند بیلی دارند از بیلی تشکر کردند که باعث شده مردم استایلی متفاوت را از یک زن معروف ببینند. آن ها ذکر کردند که بیلی از آن ها حمایت کرده و آن ها نیز از او حمایت میکنند. در برخی دیگر از کامت ها مردم او را تشویق کردند که دنیای موسیقی را از تصاویر جدید جنسی و نگاه نقدگرایانه دور کرده است.

او همچنین بیان کرد که کامت های منفی زیادی گرفته است که میگویند: “اگر لباس تنگ تری بپوشی شاید زیبا تر شوی و حرفه ات رشد کند”.

 

 

 

 

او در جواب گفت:” حقیقتا نه! اگر من یک خواننده ی مرد بودم و لباس گشاد می پوشیدم ،هیچ شخصی نظری درباره استایل و مدل لباس پوشیدن من نمیداد. ولی الان می گویند مانند زن ها لباس بپوش! ”

اما دلایل بیلی برای پوشیدن لباس های گشاد تنها به نقد مردم ختم نمی شود. او میگوید که دوست دارد متفاوت باشد، دوست دارد طوری که راحت است لباس بپوشد. هم چنین اضافه میکند که اگر با افراد دیگری در یک محیط قرار بگیرد میخواهد نسبت به آن ها متفاوت باشد و این حس به او دست دهد که به واسطه ی این تغییر و تفاوت، آنها به او توجه می کنند. وی گفت می خواهد ثابت کند که میتواند بر خلاف باور مردم می تواند پیشرفت کند. در استایل های بیلی عموما چند المان دیده میشود. لباس های baggy و گشاد، اکسسوری های زیاد همچون زنجیرها و کفش کتانی. موهای از ریشه سبز بیلی به نشانه ی حمایت او از طبیعت سبز و مفهوم بازیافت. در مصاحبه های اخیر او زمانی که از ۱۸ سالگی او سوال شد و پرسیدند که میخواهد چه تحولی را ایجاد کند. گفت: “میخواهم بیشتر شبیه خانم ها باشم و میخواهم بدن خود را نشان دهم. شاید بخواهم ویدیو پخش کنم و در آن خود را جذاب و اغوا کننده نشان دهم. البته نه با جنبه ی بد. ولی فکر میکنم کار بزرگی باشد.” میدانم که برخی میگویند که “من تمام احترامم را نسبت به بیلی از دست دادم.” که این را در ویدیوی تازه منتشر شده ی او دیدیم.

” بدنی که با آن متولد شدم، چیزی نیست که دوست داری؟” “اگر لباس راحت بپوشم ، زن نیستم.”

“با اینکه هیچ وقت بدنم را ندیدید، هنوزهم آن را قضاوت می کنید. و مرا برای بدنم قضاوت میکنید. چرا؟”

” ما تصمیم میگیریم که کی هستیم.” “اگر ارزش های من با استنباط شما و نظر شما یکی نیست، این مسئولیت من نیست.”

 

 

 

 

 

فرم سفارش

 

ارتباط با ما در واتساپ

 

تماس با ما

 

 

جهت اطلاع از دوره های آموزشی تهران مُدا تماس بگیرید.

 

 

    

 

 

جهت اطلاع از دوره های آموزشی تهران مُدا تماس بگیرید.

 

ارتباط با ما در واتساپ

 

تماس با ما

 

فرم سفارش

 

 

    

 

 

مجله ای تخصصی و آموزشی برای دوست داران دنیای مُد و زیبایی

تهران مُدا در شبکه های اجتماعی:

 

               

 

 

   مجله ای تخصصی و آموزشی برای دوست داران دنیای مُد و زیبایی

 

تهران مُدا در شبکه های اجتماعی:

 

               

 

 نمادها و درگاه ها

logo-samandehi

 

کالای شما به سبد خریدتان اضافه شد

تعداد