Loading ...
close
logo

استایلینگ چیست و چه کاربردی دارد؟

استایلینگ چیست و چه کاربردی دارد؟


 استایلینگ چیست؟


استایلینگ از واژه انگلیسی style گرفته شده است و به طور کلی منظور از استایلینگ شخصیت بخشیدن به پوشش افراد است. استایلینگ در زمینه‌های مختلفی کاربرد دارد. از جمله کاربردهای استایلینگ می‌توان به سینما، تلویزیون، فشن و تبلیغات و غیره اشاره کرد. استایلینگ به صورت خصوصی نیز برای اشخاص بکار می‌رود. استایلینگ یکی از بخش‌ها و زیر مجموعه‌های طراحی لباس نیز محسوب می‌شود.

 



 استایل شخصی چیست؟


در تعریف استایل شخصی به صورت کلی می‌توان این‌گونه عنوان کرد که، استایل شخصی روشی خاص و منحصر به فرد است که هر فردی بر اساس روحیات و خلقیات خود در زمینه پوشش و شکل ظاهری خود بکار می‌برد. استایل شخصی تنها به ظاهر و لباس‌های فرد محدود نمی‌شود. استایل شخصی شامل بخش‌های مختلفی از زندگی هر فرد است. به عنوان مثال این که افراد چه غذایی را دوست دارند، به چه کتاب‌هایی علاقه‌مند هستند و یا چه سبک موسیقی را گوش می‌دهند، همگی بخش‌هایی از استایل شخصی افراد است.
در دنیای مد استایل شخصی بر روش لباس پوشیدن شما دلالت می‌کند؛ این که چه رنگ‌هایی را انتخاب می‌کنید، چه اکسسوری‌هایی را مورد استفاده قرار می‌دهید و این که چه نوع آیتم‌هایی را با یکدیگر ست می‌کنید.
در دنیای مد و فشن، استایل شخصی بیشتر بر نوع پوشش و ظاهر افراد تأکید دارد. به تعداد افراد روی زمین استایل شخصی وجود دارد. هر فردی بر اساس سلیقه و علاقه خود نوع خاصی از پوشش و سبک لباس را انتخاب می‌کند و به این ترتیب استایل شخصی خود را به وجود می‌آورد.

 



 کمد کپسولی در پرسونال استایلینگ چیست؟


پیدا کردن لباس مناسب و ست شده در میان انبوه لباس‌هایی که در کمد داریم می‌تواند وقت‌گیر باشد. در کمد لباس شما ممکن است انواع مختلفی از لباس‌ها برای فصول مختلف سال وجود داشته باشد. داشتن یک کمد کپسولی استایل شخصی، می‌تواند به شما کمک کند در کمترین زمان ممکن لباس‌های ست شده خود را انتخاب کنید.
منظور از ساخت کمد کپسولی این است که در همان کمد لباس شخصی خود، مجموعه‌ای از لباس‌ها، کراوات‌ها، عینک و کمربند و دبگر اکسسوری‌ها را که با یکدیگر همخوانی داشته و دوست دارید با هم ترکیب کنید را در یک رگال و یا قسمتی از کمد خود در کنار همدیگر قرار دهید. با داشتن کمد کپسولی تا حد زیادی در هزینه‌های خرید لباس صرفه‌جویی می‌کنید و همچنین برای انتخاب لباس روزمره دچار مشکل نخواهید شد. یکی دیگر از مزیت‌های کمد کپسولی استفاده بهینه از لباس‌هایی هستند که در کمد لباس خود موجود دارید.


 


 کاربرد استایلینگ در ایران


استایلینگ در جهان طرفداران زیادی دارد و اهمیت زیادی نیز به آن داده می‌شود. استایلینگ در ایران نیز با سرعت زیادی در حال پیشرفت است. در دنیای امروزی همه تمایل دارند خوش استایل و شیک‌پوش باشند. گسترش فضاهای مجازی و تمایل بیشتر مردم برای عکس گرفتن و اشتراک آن در فضاهای مجازی و همچنین پیشرفت صنعت پوشاک باعث شده است که استایلینگ در ایران نیز مانند سایر نقاط جهان بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.


 شغل استایلینگ و درآمد استایلینگ در ایران


با افزایش توجه مردم به استایل شخصی، و پیرشفت برندهای پوشاک، شغل استایلینگ در ایران نیز می‌تواند منبع درآمد مناسبی باشد. به کسی که در زمینه شغل استایلیتگ در ایران فعالیت می‌کند استایلیست میگویند. استیالیست به افراد کمک می‌کند که نوع پوشش و استایل خود را شناسایی و انتخاب کنند. معمولاً جوانان توجه
بیشتری به استایل شخصی خود دارند. با توجه به این که درصد بالایی از جمعیت ایران را جوانان تشکیل می‌دهند، بازار کار و درآمد استایلینگ در ایران می‌تواند مناسب باشد.

 

 


 آموزش استایلینگ


برای این که بتوانید در زمینه استایلینگ فعالیت کنید و صاحب درآمد شوید باید آموزش‌های لازم را در این زمینه دیده باشید. فردی که قصد دارید در زمینه استیالینگ فعالیت کند باید در مورد جنبه‌های مختلف استایلی تک مانند استایلینگ تبلیغاتی، استایلینگ شخصی و استایلینگ مطبوعاتی کاملاً آگاهی و تسلط داشته باشد.
در حال حاضر در ایران رشته دانشگاهی که برای آموزش استایلینگ باشد، وجود ندارد، اما دوره‌های آموزش استایلینگ توسط برخی از مؤسسات انجام می‌شود.  برای آموزش استایلینگ شما می‌توانید در این دوره‌ها ثبت نام کنید. آموزش استایلینگ شامل سرفصل‌های مختلفی است.


 برخی از این سرفصل‌ها عبارت‌اند از:


•    سبک‌شناسی
•    شناخت اندام
•    ترند شناسی و پیش‌بینی ترند ها
•    رنگ‌شناسی و اصول استفاده از رنگ‌ها
•    استایلینگ در زندگی عادی
•    استایلینگ برای برندهای لباس
•    پرسونال استایلینگ
•    خلاقیت در استایلینگ
•    استایلینگ برای مجلات (ادیتوریال استایلینگ )
•    استایلینگ برای سینما و تلویزیون


مدرسین دوره‌های آموزش استایلینگ باید به همگی این سرفصل‌ها تسلط داشته باشند. به یاد داشته باشید که استایلینگ یک علم است و مانند هر زمینه علمی دیگری به مطالعه و آموزش نیاز دارد.

ثبت نظر

 

 

فرم سفارش

 

ارتباط با ما در واتساپ

 

تماس با ما

 

 

جهت اطلاع از دوره های آموزشی تهران مُدا تماس بگیرید.

 

 

    

 

 

جهت اطلاع از دوره های آموزشی تهران مُدا تماس بگیرید.

 

ارتباط با ما در واتساپ

 

تماس با ما

 

فرم سفارش

 

 

    

 

 

مجله ای تخصصی و آموزشی برای دوست داران دنیای مُد و زیبایی

تهران مُدا در شبکه های اجتماعی:

 

               

 

 

   مجله ای تخصصی و آموزشی برای دوست داران دنیای مُد و زیبایی

 

تهران مُدا در شبکه های اجتماعی:

 

               

 

 نمادها و درگاه ها

logo-samandehi

 

کالای شما به سبد خریدتان اضافه شد

تعداد